cer citer lagi

ha.....
akhirnya anak yg aku lahirkan adalah seorang puteri...
alangkah gembiranya hati...
sbb dh dapat sepasang cahaya mata.dalam kegembiraan tu
dugaan datang lagi...
tak tahu nk cakap mcam mana tetiba uri x leh kuar..
setelah diusahakan..
akhirnya aku harus dibawa ke termeloh.
emm....
dalam masa tu perasaan takut mula menyerang aku..
selalu org kata sangkut uri nie oleh bawa maut.
dalam kesibukan nurse uruskan aku ke temerloh aku ternampak suami ku
sedang mengazankan anak perempuan kami.

suami ku pulak jadi panik
sbb aku nk dihantar ke temerloh..
aru je dia kuarkan semua barang2 aku tadi
dari kereta sbb x jadi ke temerloh
tetiba nk kesana semula

kali ke2 aku menaiki ambulans..
dan dalam keadaan sait aku pulak cemas mengenangkan keadaan aku
emm....
alangkah takutnya aku Allah saja yang tahu.
tapi disebabkan ada org baru disebelahku (tapi dikendong oleh akak nurse)
perasaan takut hilag la sikit..

tapi ambulans tu mak ai...
sakitnya hati...
main bedal je bawa...

akhirnya aku pun sampai la kat hospital temerloh...
dan terus dibawa ke bilik bersalin..
aku menyusukan ank samil menunggu doktor datang.
sambil tu aku sempat bertanya pada akak nurse
risau dengan keadaan aku..

nurse tu lak cakap dgn jujurya
memang kita bius tapi tetap gak akan rasa sakit masa proses mengeluarkan uri..
terpana aku mendegar kata2 nurse tu.
em...dengan perasaan takut semua ada
aku disiapkan untuk proses megeluarkan uri..
sambil tu ada nurse datang bawa aku minuman
lega rasa tekat setelah bertarung tuk melahirkan anak kedua ku ini.

dan proses bermula dalam sedar x sedar
aku rasa perut ku digelodak2.
emm..x tau nak ckp mcm mana..
ah aku memerlukan bantuan pernafasan..
aku terdengar antara tidak doktor dan nurse bercakap2.
uri yg dikeluarkan cukup atau tak..

dan proses menjahit pulak lepas itu...
sekali lagi aku memerlukan bantuan pernafasan..
kali ni agak kerap.
maybe sbb aku dh x bermaya lagi...

semuanya selesai.
alhamdulillah syukur aku selamat
oktor dtg lagi utk memastikan tiada darah beku dalam perut ku
dan perut ku di gelodak lagi..
emmm....apalah nasib ku.

setelah tu aku ditolak ke dalam wad
dan aku pun dapat la berehat
sambil menunggu suami

Comments

Popular posts from this blog

balik kg..

Sekolah Menengah..