29 April 2011

durian oh durian

selasa lepas makan durian
yahoo..akhirnya dapat gak mkn durian...
balik keja terus ke pasar tani menjenguk kot-kot ada durian
ya memang ada pun tapi mak aiii
mahal la juga harganya
sekilo rm 10
jadi jatuh sebiji rm 10 le..

setelah ditilik-tilik akhrinya en.suami pun membelinya.
4 biji rm 40
beli gak la mahai pun sbb takut aku kempunan lak..
heehheeheh



balik je terus singgah kedai beli beras pulut ngan kelapa
sbb nak mkn durian ngan pulut
sedap n nikmatnya lah..

balik umah apa laggi terus la operasi
memasak pulut..
blk my hero terus kedapur cari durian
dia pun memang dah lama minta nk mkn durian
tapi disebabkan dia deman tu yang lambat beli tu..

huhuhuh
tegk je durian terus soh abah kupas.
tapi mknnye seulas je.
hehehehe

setalah siap kupas
kami sekeluarga pun
mkn dengan penuh nikmat....
sodap tu lama x makan

27 April 2011

tensionnya

tetiba handphone bebunyi...
kat skrin tetera poliklinik...
argh... ada apa lak poliklinik tpn aku dh suspen

dan apabila aku menjawab
poliklinik: pn noor azliza ke
aku: ye saya
poliklinik: nk bagitau nie result minu air gula hari tu
kandungan gula dala darah puan tinggi...
aku: adoi la... mcm mana nie. aku dh susah hati.
poliklinik: puan kena dtg 9/5 ni utk amik lagi
kali ni 4 kali.
aku: dengar 4 kali aku dh susah hati..
apa la yg aku nk kn nie bagi kurang gula dlm darah @ di panggil GDM kencing manis ketika hamil.

tapi belum la lagi ditahap itu..
aku kena test 9/5 ni
kalau kantoi kira aku kena GDM la.

argh...argh.... aku dh tension..
apa aku nk buat sekarang
nurse poliklinik suruh aku kawal mkn,jgn minum manis2.
rasanya sekarang nie aku memang kurang mkn sbb x dak selera mkn sgt.


argh....
YA ALLAH TOLONG LA HAMBAMU INI....

21 April 2011

anak mama sakit mulut

cian anak sayang yang sorang nie
sakit mulut..nangis je.
ptg abah aik dari umah wan muka monyok je
susu pun x nak minum.

tetiba anak mama nak mkn nasi....
eemmmm....
mama masak bubur je la kasi mkn.
nk msk bubur lambat gak nk tunggu masak..
asyik merengek je sbb lapar sian nengok.

yang abah lak asyik nak tido je..
jenuh mama mana nk masak mana nak layan anak yg sorang nie lagi..
dengan keadaan mama yang x berapa larat nie..
adoi la...

sudah siap masak bubur ngan sup telor
pulun je mama tgk anak mama makan lapar sungguh gayanya
dok umah wan x makan.sbb x dak makanan yang mcm mama msk.
ahirnya abis gak la semangkuk bubur nasi.


13 April 2011

ceramah semalam

ni gambar penceramahnya




ni gambar saya ngan ninie aka niniecomel

niniecomel

ni geng budak lelaki opsss bapa budak sebenarnya.



aktiviti menghilangkan rasa ngantuk..bila mendengar ceramah
amik le gambar sikit

adim sudah besar



adim udah besar kulit semakin gelap
gara2 kuat main panas ni kira gambar paling baru la..
amik semalam

adim ooo adim

tiap pagi sebelum ke tmpt keja kena hantar ank mama dulu kat umah wan.
tapi bila time mama hantar adim mesti nangis...
sayu je hati mama nak tinggal..

sedih nengok muka ank mama
tersentuh hati...
tapi nak buat camna mama kena keja..

bila time abah hantar dia ok je...
x nangis pun..
minggu nie abah x dak jadi mama la kena hantar adim.

isnin ngan selasa tido sana umah wan.
tapi sama gak bgn je nangis cari mama
time tido peluk je mama..
bila bgn tgk mama x dak.
wan cakap adi nangis lama
sbb nak mama.

ala susah la mcm nie
kalau mama nk tinggal nanti

11 April 2011

mama dan adim

mama ngan adim je tinggal berdua
abah gi outstation selama seminggu ke segamat johor.
mcm biasa la aktivi kami berdua ddk lepak..
sambil main game...makan2

tapi mama bnyk keja gak nk buat..
nak membasuh baju
melipat baju mengemas rumah...
biasa la keja org pompuan...
baju lak bnyk tul x dilipat...
argh...arrgh......
letih gak kang nak nyusun lagi
huhuhuh

tai buat pun x sepenuhnya sbb nk kena melayan ank mama nie..
kalau tidak abis diterbalikan baju yg dh dilipat

soalan yg ditanya
mama petang nanti nk amik abah ke???
pada hal baru je abh pegi..
lambat gi nak blik nya.
agaknya dia sunyi abah x dak..

sabtu gi jerantut pas hantar abh..blk umah msk simple2 sbb mkn pun 2 org je
siap mkn mandi pastu apa lagi tido le....
sampai ke ptg...
tu la rutin dihari cuti kalau abah x de.

ahad pagi bgn pagi mama ngemas lagi
membasuh lagi..
hari ni anak mama bgn lmbt.
sempat la ngemas .
bgn tido je ajak ke kedai....
tapi hari nie nk gi umah kawan mama
melawat dia dlm pantang (acik saba)


hahaha....
samapai je depan pintu dah x nak msk ajak balik je..
adoi jenuh la...
puas ga la memujuk akhirnya dpt gak nengok anak acik saba nie..
huhhhhuuu...

07 April 2011

semenjak

semenjak baru beli set bilik tidur baru ngan sofa baru ni...
anak kesayang mama x mau tido kat bilik depan
nak tido kat katil baru je.

bila nengok dia tido
penuh ketenangan je...
mcm maklulah tilam baru empuk lak tu...
aganya tu yang best tu..

kalau time tgk tv lak
nk ddk kat sofa baru je
kalau mama dok kat sofa lama
siap panggil lagi
mama ddk kat kusi baru nie cantik...
hhuhuhuhuu

excited la katakan bebudak nie.
siap tepon tok kedah cakap dia beli kursi baru lagi.
emmm apa pun
rabak gak lak kocek huhuhuhu
tapi puas hati rumah dh lengkap segalanya
janji kalau ada tetamu datang tido umah
x yah la tido kat toto lagi
boleh guna bilik kedua sebagai bilik tetamu.


sekarang cuma tunggu langsir baru siap dijahit
nak kena telepon mengesahkan adakah udah dijahit atau belom
al-maklumlah
yang menjahitnya kakak iparku
em.....
x sabar nak tunggu nie...
yeyeyeye
akhirnya rumah ku x seperti rumah bujang lagi..
hehehehehe

maklumlah dulu ddk berasingan
jadi bab rumah nie x amik kisah sgt
sekarang dh ddk bersama nie
nak la rumah yang sedap mata memandang.
kalau dulu x dak langsir pun x kisah
bukan ada org nak dtg pun
hehehehheheeh...


06 April 2011

argh..argh....

entah kenapa la
hb aku asyik turun je....
rasanya hari2 dah makan ubat
susah hati la pulak rasanya.

perut lak dh semakin sarat
emm.
cian la mama nie...
kadang2 nak berjalan pun susah

tapi nasib la mama ada buah hati sayang
yang selalu mengubat kedukaan
cayang izz aidil amzar