24 August 2009

ramadhan

ramadhan kedua buat izz aidil amzar..
dia punya cbuk nak belikuih kat pasar ramadhan
siap pilih lagi kuih apa yang dia nak..
first kuih pilihan anak mama ni
kuih pelita,bukan main tunjuk lagi.nak kuih tu.mula babah suh beli puding je
bagi anak mama tapi dia cakap x nak..
sampai kat kuih pelita terus tunjuk nak yang tu..
dah beli terus nak mkn..
huhuhuhu
x sempat nak blk lagi.pastu menu kedua lak..
taufu fa..ada lagi yang dia nak beli ayam percik la..
tapi babah x beli pun
sbb kat umah dah banyak lauk..kang beli x termakan lak.
ramai gak orang kat pasar ramadhan kat tasik permaisuri tu..

21 August 2009

esok puasa

esok dah puasa.
malam nie abah balik jadi first puasa,puasa bersama lah..
yeyeyeyeye
happy malam kang ambik abah kat lrt.
pastu masak tuk sahur..kena tanya abah dulu dia nak menu apa malam kang..
anak mama mcm biasa la..
tetap sibuk dgn mainan,mengacau mama masak,tlg mama ngemas umah..
semua dia la yg tolong..
huhuhuhu
tahun ni puasa anak mama dah besar huhuhu
tak tau lagi macam mana keadan nanti..
waktu berbuka..
huhuhu


apa pun selamat berpuasa buat teman2 semua

17 August 2009

JALAN-JALAN DI HARI CUTI





































Emm....








cuti babah balik cni..








leh le gi jalan2








kalau x boringnye lah kat umah..x dak apa yang nak buat..

14 August 2009

minggu nie..kerja-kerja

minggu nie boleh la..
kadang bz gak ada keja tetiba datang..
kadang x dak keja lak..
huhuhuhuh


cuma aku sekarang cbuk mengoder biskut raya
maklumlah kan dah nak raya..


apa pun idup mesti diteruskan..

10 August 2009

sabtu dan ahad

cuma mama ngan cbucuk je kat umah..
minggu nie abah xtiada kat umah..
abah dah balik keja kat pahang..
nd abah x dak lak blk kl..
waa....
sunyi sungguh rasanya
ckecik nie asyik tanya ja..
abah2...
tapi badan anak mama nie dh kurang panas dah cuma masih batuk dan selesema
susu pun dah minum kerap dah...
emmm..
umah jgn cakap la tunggung langgang dikerjakan izz aidil nie..
ye lah..
dia main pun ngan mama ja..
mama lak nak basuh baju la apa la
x leh le
layan sangat..
ada ja la..
yg dia godeh...
sana cni kecah...
kalau la time tu org datang umah...
aduh jenuh la...
malu...
umah selerak mcm apa tah...sabtu petang
mama bawa ckecik ni gi taman
sbb dari tengah hari dok mention
nak gi bawah main mainan
sejak dah pandai cakap ni
mama pun susah la nak tipu dia...
hari nie
mama cuma masak daging goreng kunyit ngan brokoli goreng bertelur je..
simple2 jer...
tu pun lepas anak mama tido baru leh masak
tuk anak mama ada lak extra sup daging..
bagun tido mandi..
dlm 530 turun gi taman permainan
hari nie xd ak orang lak
selalunya dah penuh time gini...
mula la izz aidil mcm x semangat je nak main..
di tambah dengan lepas mkn ubat batuk ngan selesema..sebelum gi taman..
mata stim je ngantok...
huhuhuhuhu



ahad...
cuma dok umah ja
x kuar mana pun mula petang ingat nak gi taman
tetiba lak ujan.jadi rancangan dibatalkan..cuma nonton tv la..
sambil kecahkan umah....
penat mama daa.....
uisk....letih gitu...

06 August 2009

cian anak mama

tak abis mulut comel nie asyik tanya mana babah..
cian mama tengok dia..
nampak baju ke barang abah mesti cakap babah punya..
tersentuh hati mama..
tapi x tau nak buat camna..
kadang2 nangis panggil abah..
nak tido boyan..panggil abah
selalu abah yang buaikan cikecik nie..
nie bila x dak abah
lansung x nak ddk asyik suruh mama dokong jer..
sampai mama x leh nak buat keja lain
..
tapi mama layan je lah..
cian sangat tgk dia..
sedih pilu je...

05 August 2009

izz aidil demam rindu babah

ank mama nie demam panas je badan
rindu babah..
semalam babah dah balik jengka
keja kat sana semula..
anak mama ni rasa kehilangan babah dia..
malam tadi asyik panggil babah jer..
emm..
tapi mama wisau gak
takutkan sekarang nie mcm2 penyakit
tapi mintak simpang la semua tu..
tapi semalam
anak mama langsung x minum susu..
cian dia
asyik minum air jer
agaknya panas sangat

03 August 2009

kami pegi zoo negara































































































































































































sabtu lepas kami sekeluarga pergi z00



















bawa izz aidil jalan2 tengok binatang..



















emm..



















masa nak pegi tu jalan jem..



















emm..lambat gak la baru sampai..



















pada hal kalau diikutkan



















biasanya dlam 20 minit ke 30 minit je..



















tapi disebabkan jem



















ha..



















mau gak la sejam lebih...



















huhuhuhu