29 May 2009

apa ya nk citer

opis..
em..
x dak keja sangat biasa la kalau hari jumat nie..
ingat nak cuti jer..Tadi pagi anak mama dah buat perangai ye lah tgh tido mama kejut.cian dia.tu la..sapa suh bgn awal pastu nk tido semula..dh lambat mama nak pi keja..

dh siap semua pastu kuar umah..tetiba lak anak mama ni muntah ha..
tu la suka sgt cian kain bucuk dia..
baru mama basuh je x sempat kering dah nak amik..jadi lembab bucuk la kain tu..
last dh bucuk adik buang la..
dah muntah kena baju..
kena lak msk umah tukar baju dah jenuh panggil n pujuk nak ajak tukar baju..
aduis la..pagi2 dah menguji kesabaran ha..
tapi nak buat camna kena la terima apa pun..
u,ah pun pagi nie x sempat kemas..cuma dpt basuh baju ngan lipat baju jer..

hantar umah ngasuh dah panggil2 mama
cia mama dengar adik dok panggil.tapi nak buat camna mama kerja la sayang..
bukan saja-saja nak tinggal adik kat ctu..
makin besar- makin ada je akal dia..

sampai opis siap kan keja2 urgent ha..
semua nak cepat sbb tu la mama x leh dtg lambat hari nie.
em..buat keja semua...
pastu dh mcm boring jer..

lapar pun ada..
lunch mcm biasa la mkn nasi campur..
pastu pi tesco akak opis nie nak beli barang..
jalan-jalan aku pun belek2 ada lak susu smlm dtg x dak..
apa lagi bedal la..5 kotak.
rm 22.00 utk 1kg = 5x 22= rm 110 tu baru susu lom masuk pampes lagi..
huhuhuh
pastu beli sabun basuh baju baby..(coswaynye brand)


blk opis nie le dok bertenet..kejap buat kejap..kejap bertenet..
huhuhuh

semalam di tesco

Semalam mama dah ajak abah gi tesco cari brg umah ngan brg adik..Konon nk blk keja awal la..tapi tak dpt blk awal sbb ada kerja yang perlu diselesaikan dulu..Jadi dengan penuh tekun mama pun menyiapkan lah kerja tu..Buat punya buat akhirnya siap la.. DLm kul 6.30 mcm tu.
Jadi smlm mama amik adik lambat la..Amik adik pastu kelangkabut nak masak lak..
yang ada sardin ngan kailan ja kat umah..First mama masak sardin dulu nasib la bawang semua dah kupas.Nasib la jugak anak mama nie x buat perangai tapi kira berterbangan la jugak bawang besar mama.entah kemana la menghilang..Di samping tu mama masak le nasik..Pastu mandi..dak kecik nie pun nyebik la kalau bab mandi nie.di dulu dah msk bilik air.Mandi semua..mama cuma pakaikan suar je tuk anak mama nie,...kang nak tunggu abah blk takut kotor lak bajunya.Tup-tap2 abah blk..mula ingat nk mkn dulu tapi ajak abah ajak kuar dulu..
anak mama nie dah mula la..buat perangai sbb ngantuk..Tapi sbb nk berjalan tahan gak tu mata dia . Padahal mama tgk dah kuyu gitu.Dah sampai texco..aduh la..
berjalan sakan dia..x nak ddk kat troli..jenuh abah kejar..
mama pun nak beli barang x tenteram takut la anak mama ni ilang.nak beli susu x dak lak yang besar,pampes pun sama.
em..
akhirnya x apa2 je mama amik..
lain kali mama dtg le sendiri waktu keja..
senang nak beli..Blk semalam sempa lagi nak main padah dh ngantuk tu..
masauk boyan terus je pengsan..
akhirnya

thank u azryna


26 May 2009

award by wiah


thank u somuch

25 May 2009

TAG FROM azryna

aduh malasnya la..nak ke na tag nie
buat2 lama x buka blog la..tapi dia kata tak boleh sbb aku dh baca..
jom layan...
Nama Timangan anda:
::family panggil adik,
::hubby panggil syg
::izz aidil amzar panggil mama
::anak buah panggil ngah
::kwn2 panggil adik or eija
::sepupu2 pgl dikja
Anda seorang yang:
:: friendly
:: peramah
:: rajin bekerja..(heheheeh)
:: sensitip..tgk keadaan..bkn xbertempat tau
:: emm serius kekadang la..
:: romantika...
:: pemalu ker..ada la..
:: suka mengomel.
Insan teristimewa??Describekan dia terlalu Istimewa di mata anda: :: suami tercinta sejak dulu hingga akhir hayat
:: mak ayah..terlalu banyak pengorbanan dlm membesarkan aku
:: izz aidil amzar..nyawa mama
:: family..penghibur dikala duka dan senang
:: kawan2 tempat bergurau senda penawar duka..
Lagu kesukaan anda:
lagu??asal sedap didengar la..
:: kangen band
:: apa tah lagi
:: amy search
Makanan kesukaan anda:
mesti pedas sikit,
Warna kesukaan anda: ikut mood dan keadaan la..
Tiga benda mesti ada dlm beg anda:
:: purse
:: hset
:: losyen
Kali terakhir masa anda menangis & kenapa:
:: emm... x ingat lah..rasa dah lama x nangis
dah siap tag yek yek...ehemmmm nak gak suruh org lain jwb tag ni..hihihi...
wiah,
yat bibir seksi
mamak
pidah
mimi

isnin waktu kerja

hari nie datang keja mcm biasa la..pagi2 dh bgn layan kerenah izz aidil,main2 guling tgk tv semua..
mandia siap2 hantar izz aidil..pastu mama pun dtg keja..tapi sebelom tu mama ada ckp yang abah balik hari nie..terusa ajak amik abah ha..
amik baju semua nak pakai cian anak mama rindu abah dia..
opis////
apa lagi buka pc..
tenet kejap..sbb lom buat keja lagi..
tapi ha..
mcm dok tau la..kan ada citer2 panas je tiap2 hari..wahahahaha..
bagai langit dengan bumi...bagai aur dengan tebing wah..wah..malas la nak citer...bagi bau - bau bacang je lah..biar org tercari2..heehehhehe
job hari nie buat buku setebal 300ms...haahahah tebal tu..agak2 lama mana la baru siap(huhuhu)tapi ni rileks jap..membuka minda kita berblog la dulukan..
sbb kalau tak ada lak org jeles aku dpt award pekerja cemerlang x lama naik la pangkat..
heheheheh jgn marah yer...

rasa maca coklat



nie lah anak kesayang mama..kalau bab amik gambar padai je bergaya..sedar x sedar dh setahun setengah umur anak mama nie..dh pandai cakap,membebel,nk minta itu ini,nak kuar jalan..
emm..
jenuh gak la melayamn kerenah sayang nie.
minggu nie abah x dak dia pi kem BTN kat terengganu..emm..hari yang membosankan sbb ddk umah je x dpt pi mana2..Mama nak bawa adik kuar huh serender la..
hari tulast bawa adik buat perangai xnak ddk babay saet dh adik bawa keta ngan mama nasib la x dak polis masa tu, kalau dak kena lak sains autograf lak..
Em..
Abah hari2 tpn nk dgr suara ank dia..maklumlah..rindu sangat la tu..tapi jumaat malam tu sepupu abah dtg tido umah..kan main sakan lah ank mama nie main..tapi x boleh x nampak mama lansung kang asyik panggil ja..Sabtu mama cuma bawa ank mama naik moto gi taman atas bukit dkt ngan umah..cian lak tgk asyik memerap kat umah..main la kat taman tu..
ajak balik tak nak lak..jenuh la..pujuk bawa naik moto ok la..
sampai umah dah x nak naik lak..em..
ni la izz aidil kalau dh dpt kuar umah memang susah nak msk umah..
ha..
apa-apa aja lah..

my award


tima kasih lah mamak yer..

19 May 2009

selamat datang

hari nie baru dapat masuk kesini setelah sekian kalinya aku menyepi..banyak citer2 kawan aku yang baru dapat aku tatap..apa pun aku doakan semuanya dalam keadaan baik...dan aku seperti biasa lah cbuk diopis dan dirumah..maklumlah keja banyak buat masa nie..jadi x boleh la nak mentenet buat beberapa hari..Tapi kadang2 aku pelik gak ngan setengah isan nie..kata cbuk bekerja tapi mentenet ok ja..masa bila la depa nie buat keja..heran aku sempat pantas tangkas agaknya mereka ini..maklumlah aku nie x setangkas mereka nak menaip kat tenet nie..bagi aku keja lebih penting dah siap baru akiu leh horey pastu mentenet sepuasnya..
Tapi aku x jeles pun lantak depa lah..nak tenet sampai mati pun..bagi aku keja mesti siap dulu..tapi kadang ada yang mentenet mcm org gila x dapat stu hari macam nak biul ja jadinya..agaknya dah kena sawam tenet nie..huhuhuhu
tak pun sawan babi..kakakkakakakak...
ops...!!!!!tak sayang mulut lak..
Kadang-kadang rasa pelik la..tengok gelagat manusia nie..pandai berpura2,sekejap baik kejap x berapa baik..kejap jadi buhshan..
ish...
agaknya depa ni mental kot...
tapi biaq la kan janji aku bahagia ngan hidup aku..
ngan anak n suami aku yang memahami dan menyanggi

12 May 2009

cerita di petang selasa

waa....
agak cbuk gak mama 2-3 hari nie..ni baru dapat menjengok ke alam blog..sebenarnya ada banyak nak cerita kat cni, pasal keja, pasal family...ada je lah..
tapi diringkaskan je lah citernya..yer..Sabtu n ahad abah gi penang ada game kat sana ahad game dia. tapi ada citer sedih disebaliknya abah tecerdera kat kepala kena 4 jahitan..cian abah dah la jauh..pastu lepas game kira abah bertolak dari penang nak blk kl la..tunggu punya tunggu rupanya bas yang abah naik tu rosak..apa daa.. uitm nie bas x services..

07 May 2009

cerita kami seterusnya

sekarang mama dah bz sikit kat umah..Balik keja amik anak mama, pastu kena masak untuk makan malam.Ye lah sekarang abah ada kat kl lebih kurang dalam 4 bln gitu.Kadang tu cepat ja masak tapi kalau ci kecik ni buat perangai lambatlah jawabnya.Nak dokong la,ajak main lah...ada ja dia.Rumah memang x ingat la macam kena ribut taufan disebabkan penangan izz aidil nie.Nak buat camna biaq ja lah..dia sepah kalau dak dia kacau mama nak masak.Semalam abah balik pun geleng kepala tgk anak dia munggah satu rumah.Em..nak dijadikan cerita malam smlm cikecik ni x nak ddk nak tido boyan..mama pun bagi la tido..nangguk punya nanguk x tido gak..dah bgn lak...mama sambung masak.pastu nk dokong lak..ajak main..dah berenti masak..Pastu nak tido boyan lagi em...
ni kali ke2 nie..nangguk lah lagi..mama lak yang ngantuk..masak lak lom siap kang abah balik jenuh nak mkn apa.Nangguk punya nanguk pun x tido nak tido kat katil lak..dah angkat la pulak..golek punya golek, guling punya guling ngan mama sekali tertido..dah la blk keja tadi mama lom mandi..sedar2 mcm ada org bediri kat katil rupanya abah..ish buat tekejut ja..dah mama pun bgn la mandi..mkn la apa yg termasak je tadi..nak buat camna anak kesayangannie x nak ddk..
Di opis macam biasa la kadang terover busy kadang x busy langsung...tapi masih la ada keja yang nak dibuat...contoh nye bertenet.He.he..he..he

05 May 2009

gambar kat kg

NENEK SAYA

CI KECIK NI AKHIRNYA DAPAT GAK NAIK KAPAL KOREK NI



SYOK LA NIE



X NAK TURUN TU





NI MY ANAK SEDARA