31 July 2009

selamat pagi

selamat pagi semua..
harap semuanya sihat sejahtera..

29 July 2009

akhirnya

akhirnya... hari nie aku mula la..buat keja sikit2 sbb pc dah elok..
dan aku baru balik dari kg (suami)..
emm...
balik kg...
sebenarnya balik tuk sbb nak baiki kereta..
maklumlah minggu depan aku dh tinggal ngan anak aku semula..
suami aku lak dah abis keja kat cni..
waa...sedihnya...
tapi nak buat camna..dia pun mencari rezeki tuk kami sekeluarga..
tpi yang paling kesian ci kecik nie la..
dia manaj ngan abah dia..

emm....
weakend
mcm biasa ddk umah..
ahad malam baru blk kg..
hari naik opis ha..
dpat la tgk baju
yang aku beli ngan kwn aku dari sarawak tu
waa....
cantik tu..
memang raya sakan la..
hahahahaha
semalam gak dah tempah baju tuk izz aidil ngan abah..
bapak mahal baju melayu dak kecik..
lebih kurang upah tuk dewasa..
tapi em..
raya setahun sekali ja kan..
buat la tuk ci kecik kesayangan ha.

22 July 2009

pc aku diserang virus

pc aku diserang virus...
hari nie lang sung x leh nak buat keja..
kena la fomat balik nampaknya...
waaa....
ni pun aku pinjam pc org..
kalau dak mati kutu gak dok tenung pc yg x leh nak buat apa tu...
haaa...
pc aku kena penangan virus dari astro..
konon aku nak edit poster
tup-tup
cd yg depa bagi tu ada virus..
dah jahanam pc aku...

21 July 2009

aduh perut ku sakit....

dari semalam perut nie sakit entah le kenapa..
memulas2 nie..
rasa macam nak pengsan jer..
nasib baik abah ada semalam...
kalau tak merangkak2 le menahan sakit..
badan dan seram sejuk..
berpeluh2...
salah makan kah aku
atau perut masuk angin..
rasa berbisa je..
ni kat opis pun masih sakit lagi...
ngantuk pun ada smlm tetiba ank mama bgn nangis2..
ha kul 4.00pagi aduh jenuh la..
dah la mama sakit perut
tapi semua abah yang handle...
cian abah x leh tido...
pagi tadi sambung tido nie x tau la dh bgn ke tak..
tak pa la abah x keja.
tapi mama keja pagi nie...
nie kat opis dok tahan sakit perut ngan ngantuk..
nak buat keja x bolah lak...
pc buat hal..
tetiba je c jadi kecik...
adus.....
macam mana nie?????????????
kanrang keja xsiap/...
tolong...tolong...

20 July 2009

minggu lepas

emm...hari isnin naik keja..tapi lom ada keja lagi yg nak dibuat...
sabtu hari tu sedara dari kedah datang umah..
meriah betull.tarubat gak la kerinduan nak balik kg..
minggu lepas.. ank mama x berapa chat asyik batuk jer..tak kemana pun ddk umah je.
mula nak gi sg.conkak tapi x jadi sbb kesihatan izz aidil kurang mengizinkan.abah lak tak dak.abah ada game kat muar..pukul 1 pagi tadi baru sampai umah..

17 July 2009

putera saya

ni masa demam nie tapi leh lagi main bola kat padang










ni dok pikiq mana gol izz nak masuk




muka demam nie






nie aksi dia nie...
tu le selalu jatuh jer




ni le aksi anak kesayangan mama nie..
chat ke tak chat ke lasak semacam jer..








15 July 2009

AKU NGANTUK....

Ngantuknye hari ni dan semalam..nie gara2 anak mama x chat...bila time malam je meragam..
tapi cian bila nengok izz aidil nangis.mama jenuh dok pujuk..agar x nangis lagi.Anak mama demam,batuk ,selsema...cian dian..susu pun x lalu minum.
tapi coloteh x ingat mulut kecil tu membebal ja..
hehehehehe
cute je tgk...

13 July 2009

emosi

bermula minggu baru dalam kehidupan..
semakin hari semakin bertambah usia aku..
semakin hari semakin matang memikirkan sesuatu..
semakin hari semakin akan rasa kesunyian
semakin hari semakin penuh emosi..

emosi??????/
apakah itu emosi.
apa yang anda faham tentang emosi.
lakaran kehidupan yang ditentukan oleh anda sendiri]yang membawa kecenderungan kepada sesuatu kejadian.Kejadian merupakan sesuatu pekara yang kita tidak jangka...
apa yang aku merepek nie..

09 July 2009

ruangan cerita

pakai baju baru x nak buka

nie x dak keja la nie munggah abis

bukan main naik basikal



nie izz nyer perfeum


ni jam tangan izz,semua nak bola ja



dah lama x menulis kat cni..kebelakangan nie aku x berapa chat sbb tu lama x buat entry baru..
nie pun lom baik sepenuhnya.
nak cita apa yer..
emm..my baby???
pasal dia memang banyak cita..
sekarang dia dah pandai bercakap..
kita cakap satu 10 dia cakap..
mcm la dia sekarang ada jer..yang x betul kalau kita cakap..
sekarang pun izz aidil dah setahun 6 bulan..lagi beberapa hari nak msk setahun 7 bln..
kejap je rasanya.

02 July 2009

izz aidil demam

semalam petang bawa izz aidil gi klinik untuk dapatkan last injection
untuk umur 1 thn setengah..
em...
lama gak menunggu tuk sampai giliran..
izz aidil nie
dah x senang ddk ha..
nasib la abah ada..
kalau tak jenuh gak mama sorang2 x larat nak tgk izz aidil..
nak kesana ke mari..
masa dtg tu mama dapat no 41..ramai org semalam..
emm...
nak buat camna kena lah tunggu gak..
masa nak cucuk tu kelakar ja
izz aidil nie..
siap buat bunyi2 lagi..
pastu ingat nangis rupanya
suara je yg bunyi
air mata x kuar pun..
blk umah
semalam
mula la merengek..
badan panas jer...
cian dian...
malam lagi la..
mama check suhu badan dekat 39..waaa....
panas...
abah lak xa dak...
kak ila datang umah hantar makan..
semalam besday shafiq..
mama x dpt gi..
sbb anak mama x sihat