30 December 2010

kerja di hujung tahun

banyak kerja yang perlu aku bereskan.
menutup fail..buka fail baru...
siapkan buletin library.
buat kaji selidik untuk laporan orentasi student baru.
paper cutting.
waaaaaaaaaaaaaaaa.
banyak tu....
kat rumah keja rumah lagi...
macam keja aku kena siapkan..
go..go.go.go
semoga aku berjaya menyiapkan semuanya...
emm... tapi tahun baru nie dok uah je la x gi mana-mana
dulu dok kl leh gak jalan2 cari mkn
kat jengka nie nak gi mana
pun x tau...
blk2 dok rumah layan je izz aidil amzar..
sekarang lak musim hujan lagi la...
tido pun syok ..
hahahahaha

FAMILY DAY PERPUSTAKAAN ALBUKHARI








TELUK CHEMPEDAK 20/12/2010





besday lagi










besday izz aidil 19/12/2010




tahun baru menjelma lagi

selamat tinggal 2010 dan selamat datang 2011
semua suka duka tahun 2010 bakal berakhir..

coretan 2010

1. last ogos berpindah ke jengka pahang
2. duduk bersama suami tercinta setelah sekian lama duduk berasingan
3. berenti keja sebagai designer setelah 6-7 tahun berkecimpung dalam bidang tersebut.
4. dapat kerja baru sebagai pembantu perpustakaan uitm jengka.
5. berita baik ahli keluarga akan bertambah .
6. aniversary perkahwinan ke 4 thn
7. putera sulung dah genap 3 thn.

2011 penuh debaran dengan menunggu kehadiran orng baru dalam family kami...
putera sulung ku dah semakin besar.
ada je perangai yang bukan2 sekarang nie..
dah tau nk dapat adik bukan main manja sangat dia sekarang.
harap 2011 yang tiba akan membawa seribu makna dalam hidup kami sekeluarga dan dimurahkan rezeki kami amin....

17 December 2010

10 December 2010

pertandingan bahan terbuang

mennyertai pertandingan bahan terbuang sempena hari inovasi....nie la gambar team library....
cayalah dapat tempat ke dua ngan ke 5.
tahniah la kepada kami... huhuhuhu

25 November 2010

kehidupan aku

argh....
agak kebosanan tinggal disini...
teperap dalam rumah dengan melayan kerenah putera kesayangan..
tak de tempat menarik yang boleh dituju tuk melepaskan kebosanan....
dah berkali aku cuba tapi aku tetap bosan......
apa nak buat...Kalau dulu kat kl leh juga lepak2 kat taman. klcc ke gi mall ke..
jalan2 cuci mata...

1
2
3
4
5
6
7

mengira hari
tah aku pun tak pasti....

22 November 2010

dulu dan sekarang

dulu punya cita....
1.datang keja pakai uniform+suar jeans+slipar or kasut
2. tudung pun ok je..
3. make-up langsung le tidak


sekarang punya cita
1. datang keja pakaian pakaian tradisional (buju kurung ke, kebaya ke, yang seangkatan la)+kasut yg bertumit..ala2 model gitu..
2.tudung lak ikut warna baju.. mesti yg maching2 gitu2
3.la dah pakai make-up...lipstik+blusher..huhuhuh
totaly berubah..

kerja oh kerja



uh... semakin menimbun lak kerja2 aku sekarang nie..
semuanya nak kena update..baru...
satu persatu aku kena tilik...supaya aku faham apa yang sepatutnya aku lakukan..
emm....bertukar bidang amat la susah..kena tanamkan semagat kesukanan..
huhuhuh..ops!!! bukan kesukanan daa....
semangat ingin tahu benda baru daa...
segalanya baru dalam diri aku..
jadi pengkajian yang terperinci diperlukan..
rasa macam cukup tangan lak nak buat...
tapi tu la...
apa pun tetap kerja..
kerja perlu dibereskan...

16 November 2010

29 October 2010

staf perpustakaan al bukhari uitm jengka

ni la tempat kerja baru aku.. ngan staff lain..

26 October 2010

badan rasa tersangat la letih dan x larat

tah napa kali nie... badan aku letih la sangat..
muntah pun teruk gak..
makan lak x lalu....
agak2nya kali nie anak pompuan kot..
huhuhuh
tapi x kisah la pompuan atau lelaki..
janji sihat semuanya...
apa pun aku terima....
mulut nie rasa pahit je.. asal makan je mesti nak muntah..
kadang sampai lembik jadinya..
tapi nasib la my hubby banyak menolong..
walaupun dia begitu sibuk dan keletihan..
anak mama yg sorang tu lak
ada je yang tak kena...
sekarang makin manja lak..
semua nak mama je...
emmmm....nak buat camna layan je la..
cian lak nengok dia nangis..
mulut kecik tu asyik dok ngomel ja..
mcm2 la dia tanya..
semalam punya cita..
kelakar rasanya gi makan abc...
tetiba dia tanya mana f ngan g..
hahahahah
mama ngan abah tergelak besar jadinya..

18 October 2010

sebulan sudah

dah sebulan aku keja kat tempat baru nie..
tapi lom lagi dapat nombor pekerja..
huhuhuhuhuhu...
apa leh buat nunggu je la....
sekarang keja mcm biasa la.. pagi2 dah bgun..
siap2.. tapi keciannya ank mama la..
semenjak ddk cni anak mama kulit dah hitam..
semua orang cakap.. napa dah gelap..
huhhuhuhu
perubahan cuaca daaa....
badan lak susut dah x bulat..
sbb main sampai x mau mkn..
cian nengok...si manja sorang nie....

13 October 2010

lama sudah.. bersawang2....akhirnta diterjah semula

setelah sekian lama x menulis dlm blog nie...
banyak gak cita nak ditulis...
lagi pun sekarang ni aku dah berpindah kerja ditempat yang baru
tempat yang baru, suasana kerja baru bidang kerja pun baru
segalanya baru la.....
emm... susah gak nak menyesuaikan diri tampat baru..
tapi diusahakan juga.... sikit demi sedikit..
akhirnya nak masuk sebulan gak tempat baru nie...
emm.. tapi la lom dpt nombor pekerja lagi..
huhuhuhuhu lambat la nk dpt gaji
sekarang nie aku tgh praktikal ngan staff kat tempat baru
sbb nak tau tugas masing..
aku lak lom dapat tugas lagi..
sekarang aku bertengek dari satu meja ke satu meja..
mcm merempat je...
huhuhuhu
tapi keja kat cni pagi2 lagi dh bangun paling kesian izz aidil la..\pagi2 dh bgun
kadang2 kejut x bangun agaknya ngantuk kut..
cita pasai izz aidil...
x lama lagi izz akan jadi abang...sekarang aku tgh preggy
1 bln lebih.....emmm...
kali nie memang kurang sihat
alah x mcm preggy kali pertama...
makan pun x lalu....
emmmm.................
ok la..
nanti sambung lagi...

31 May 2010

hati dan perasaan

macam-macam dalam kehidupan ini..
ada benda yang org lain anggap x bereapa penting tapi bagi kita benda tu penting.
kadang benda yang kecik pun leh menjadi satu pekara yang besar yang dapat merungkap sejala jawapan.bukan nak amik serius tapi hati dan perasaan x leh ditipu...
jadi bagi setiap orang jangan la mengganggap sesuatu pekara boleh dianggap mudah, berfikir dulu sebelum melakukannya..dan kesannya kepada orang lain.walaupun bagi anda benda tu tiada sebarang kesan kepada anda. dan oleh sbb itulah ALLAH memberi kita akal fikiran.
bila sesuatu dah terjadi susah untuk diubah..
dan kesannya mendalam..

27 April 2010

27.4.2010

bekerja di hari selasa ... biasa la time ada keja banyak je.. bz je la..
aku nak cita hari minggu yang lepas.. akhirnya hasrat anak aku nk gi zoo tercapai sudah.heheheh
mcm x nah pegi baru je bln lepas pegi.. huhuhuhu...
tapi nak buat camna ikut je la.. dh nak pegi cian lak tgk dia nangis..hari2 tanya mama bila nak gi zoo.. asal bgn pagi je tanya mama keja ke cuti??? bila nak gi zooo..
emmm maklumlah dh pandai cakap mcm2 la dia tanya.letih gak jalan2 nie.. ngan panas lagi..
patang dlm kul 3gerak la balik.. anak mama nie dah pengsan pun.letih la tu.. dah kuar ni mkn luar la x msk la.. letih jalan2.. makan nasi ayam je la..balik umah apa lagi makan le seberapa pantas lapo la katakan.. dah lewat..nasi ayam + buger.huahauha sedap tu..dok umah ileks2 kejap kul 6.30 kuar lagi.. my hubby nak beli baju ngan suar.. jalan lagi. tapi memula aku gi buat spek dulu pastu baru gi jj maluri.tup-tup2 dah siap pilih2 beli la baju ngan suar. pastu bawa lak ckecik ni main2 . abis gak la duit abah dia.. main masuk je.. nak naik mcm2 .last dh 945 gerak la balik.. sekali ckecik ternampak lak kfc.. terus tarik abah ajak beli kfc..huhuhuhu
mama ngan abah dah kenyang jadi bungkus je la tuk dia. blk mkn kat umah..
penat la bukan kepalang.. ngan ngatuk semua ada.. bila tido semua x sedar diri ha.. sedar esok pagi ja.. c kecik pun x minum susu kalau tak mau gak 3 botol dia minum..

23 April 2010

nak masak pa tuk malam nie

maklumlah hari ni jumaat my hubby balik malam nie jadi kena la masak..
selalu memang x penah masak pun. time my hubby balik ja baru masak.kira dapur kat umah tu sabtu ahad la baru bersap.. sbb tu la gas kat umah tu dh setahun lebih tahannya.. huhuhu
lawak ja kalau org dengar.. x dak terlintas pun menu nk di msk ni..
aduii pening gak dok pikiq..dengan x dak apa bahan pun.. langsung x beli..ish..
nampaknya blk kg singgah kedai tgk apa yg ada tibai ja la..
msk simple2 je mlm2 ni..
sok baru msk sedap2 sikit huhuhuhu

berserawng sudah..

lamanya x update blog nie...
adui napa la malas sangat nie...
padahal bnyk ja ceti nak disampaikan..
semalam tetiba kawan sekolah lama tpn last jumpa dia masa thn 1997
peh lama tu.tetiba masa tu teringat zaman2 sekolah dulu...
huhuhuhuhuhu...
zaman muda mudi la katakan...
pasni mesti gak msk cni nk update biaq x beserawang akunya blog nie..

19 February 2010

al-kisah

uish.... apasal malas sangat nak update blog nie..
lama sungguh sejak2 masauk tahun baru nie leh kira berapa kali ja update..
sebenarnya banyak cita nak tulis.. tapi tah la..
macam malas sgt nak becerita.. simpan dalam hati je lah..
baru2 nie balik kg.. wooo best tu.. jalan sana cni..
tapi panas sgt ha.. sampai ckecik demam la..
maklum la main panas la apa la..
sekali sekala jumpa sepupu2 kat kg..
apa lagi main x ingat la..
siap dpt basikal lagi tu tokwan belikan..
punya la syok...

20 January 2010

baru di tahun 2010

emm... dah seminggu dah aku x chat.nak kata x mkn ubat dah telan banyak dah..
tapi belom baik2 lagi..perjalan hidup mcm biasa la kadang2 bz dengan keja2 kat opis nie..
balik umah lak bz ngan anak kesayang..layan je lah..
suami lak jauh dari pandangan mata tapi dekat dihati..
pagi keja ptg balik umah..mlm tido..
tu lah rutin hari2..kadang cbuk berFB ngan kawan2 lama n baru..
maklumlah nak hilangkan kebosanan.
ada masanya rasa malas,ada masanya rasa rajin..tu la manusiakan..
lumrah dalam hidup..

12 January 2010

cerita di tahun baru

emm.. sudah lama benar x masuk kat cni...maklumlah terlalu bz ngan keja kat opis nie.sedar2 dah tahun baru dah pun nak tgh bulan januari..keja mcm biasa masih menimbun lagi nie..meja lak dh mcm sarang tikus ha...kemas kejap je besepah balik..

tahun baru dengan cita baru, ank pun dah semakin besar aku lak dah semakin berumur...emm...
tapi aku ngan suami masih lagi dok berjauhan da..
dah 2 thn lebih pun dok jauh.. agak2nya bila la nk dpt dok sekali..

emmm... apa lagi nk di ceritakan ye..
sbb badan rasa letih sgt la.. aku dh kena selesema nie..
waaaa... dh buat keja pun mcm x dak mood..