30 April 2009

balik kg..


horey...mlm nie mama ngan izz aidil nak blk kedah..bestnya..tapi yang x best babah x dapat ikut sbb babah ada game ahad nanti..cian babah tinggal sorang. Lama x blk kedah last balk bln 2 hari tu..nie balik ngan sepupu mama,dia dari muar dtg amik mama ngan izz aidil.X tau la malam kang tolak kul berapa.Tapi mama mcm risau gak sbb babah x blk nanti anak mama nie cari babah.Mcm susah sikit la kalau babah x dak,mama x dpt nak handle ank mama nie..sbb ank mama ni nakal sikit.Tapi hope mlm nie ok..mesti anak mama tido je..sbb gerak dah malamkan..

23 April 2009

dah lama x masuk cni

dapat pakai kasut dah sampai x nak buka

ni aksi bila kopok sudah abis tuparware pun leh dijadikan mainan





aksi baby pakai pampes



main kerusi




ni dia makan kesukaannya bihun goreng


















em..akhirnya hari nie dapat gak masuk kat cni..Betapa bznya aku minggu nie..sampai x sempat nak mentenet ha..cuma dapat ym gitu2 jer..apa yang nak diceritakan yer..memang banyak tapi dah lupa la pulak sbb dah simpan lama sgt citer ha..
First nak citer sikit la pasai my baby..Dia dah banyak dah belajar cakap..dah pandai sebut roti,susu,rabbit, ayam,sayur,cicak..syok tau dgr dia cakap..semakin hari semakin besar anak mama nie.walau cbuk mcm mana mana n x larat mcm mana pun bila ngan anak nie semua hilang, penat pun hilang..tapi anak mama nie selalu sebut pasai babah..cian dia rindu babah.

15 April 2009

my family yang dirindu

abang saya

kakak ipaq saya


anak sedara saya..yang baru Mphd Nur Fakhrul Amin

my anak sedara yang nombor 2 (Mohd Nur Faris)








my anak sedara yang sulung (Mohd Nur Fahmi)




my ayah n my mak..



rindunya..




aduh bila dah kena tag nie...kena l jugak jawab...

1. What were you doing 5 years ago? (2004)
.:: Menjejakkan kaki ke kl n bkerja d THE MALL. AEPCO ---> f*k!
.:: Menjalani kehidupan yang penuh dugaan (ye ke??)
.:: kerja-kerja kumpul duit bebanyak pastu kawin

2.What were the 5 things on your to do list today?.
:: pepagi siapkan anak sebelum hantar umah ngasuh
:: mcm biasa report dg en.suami tentang perkembangan anak
:: Check Email,on YM..Blog..mentenet pe yg patut.
:: Sambung wat keja sambil berangan2
:: Makan gaji buta kadang2 la

3. What were the 5 snacks that you enjoy?.
:: Roti Gardenia letak butter anchor+ peanut butter n coklat + susu pekat manis (Marbeless! Mwaahxxx).
:: lontong
:: Biskut rocky (anak aku punya aku bedal)
:: Biskut kering HUP SENG + Cicah air teh 'o'.. perrrgggggggghhh
:: Kuih muih kakak yang jual kat bwh umah

4. What are the five things that you do if you are a billionaire?.
:: Menunaikan haji
:: Bayar utang mara
:: Of Coz bli umah,tanah.
:: Melancong la...apa lagi
:: Buat business la printing
:: Beli apa yang patut

5. Who are the 5 person you wanna tag?
.:: Wiah
:: en.bukit
:: azryna
:: amna
:: siapa ya

ceritera cinta







Pagi tadi hujan jer...dari awal pagi sampai le ke siang.Sejuk best je tido.aku siap selimut x ingat lagi tapi baby aku nie langsung x mau selimut bila selimut je mula la dia menendang selimut dia..Smlm pun dia tido awal gak kul 6 ptg dh tido sampai le ke pagi tadi.awal tu aku tido..Bgn pagi tadi aku msk makaroni tuk anak aku tapi dia x mkn lak..agaknya dah kenyah sbb baru lepas minum susu.Di sebabkan ujan je..aku kasi la dia mandi air panas pagi nie..cian lak sejuk.Kalau nak tau air kat umah aku nie memang sejuk aku sendiri pun x tahan daa sejuk dia.Dah mandi siap2 semua..mcm biasa la izz aidil ni mesti tanya babah dia..Pastu amik le tpn nk tgk gmbr babah dia.Pagi ni babah x tpn la pulak.Mama nk tpn kredit dh tamat tempoh.Kena la top up dulu.Hantar kat umah ngasuh sekali akak tu ckp yg babah tpn dari smlm tapi x dak..entah la handphon on jer..Jadi pepagi babah ni tanya akak ngasuh tu tkt aku x hantar anak ke apa ke?



emm.babah risau la tu..Pastu mama pun try la off handphone tgk..pastu on semula..sekali bertubi msj masuk..ha..ada 12miscall..msj pun banyak...cian babah tpn x dpt.Pastu mama pun panaskan lah moto nk dtg keja...tapi sebelum tu panaskan keta dulu..dtg keja mcm biasa la...singgah kat esso beli top up..sekali dgr mcm tpn bunyi...x sempat nk angkat daa...



abah tpn rupanya..sampai ja opis mama tpn abah semula..dia dok bising tanya pi mana tpn x dapat la..apa la..



dak tpn on ja tapi x dapt mana la mama tau.Babah nie sebenarnya nak tunjuk dia beli kasut untuk anak dia..Babah kat seri isknadar seminggu kat sana lawan bola.Kan main beli kasut kat anak kesayang dia..comel gitu kasutnya..

14 April 2009

di opis

sampai ja opis terus on komputer,pasu buat air teh panas..sarap dulu ngan biskut kering cap pingpong..sekali sekala makan sedap gak tu...abis 5 kpg.hehhehhehe lapo sebenarnya.Pastu mula la godeh2 pc ni..sambil buka fs ngan blog.Pastu layan buat kad kawin jap..buka email company..check apa yang patut..sambil tu terasa ngantuk..sbb hari nie x lah bz pun..

cita semalam

balik keja mcm biasa la..kul 5.30.Time nie memang x sabar sangat nak balik,sbb nak amik anak kesayang la.indu sangat rasa,nak dgr suara ngan mulut kecik ni membebel.Amik dr umah ngasuh terus blk..tapi anak mama ni ngantuk..mama buat susu minum susu terus tido punya la awal tido dlm 6.15 gitu..sampai la ke pagi tadi..punya la rasa sunyi ja kat umah..mama pun jadi bosan x dak org nak teman..nengok tv pun mcm boring cuma abah ja dok tpn kadang sms...jadi x dak nak buat apa mama pun buat la keja umah mop lantai,basuh baju.Tapi bila dah siap pun rasa bosan gak.Dok tgk citer rempit vs impak maksimum pas abis terus je tido...
sunyi wooo...umah kalu dak kecik ni tido awal..

13 April 2009

sabtu N ahad al kisah

tido dalam baldi
makan bsikut roky

abah nak tak??











Sabtu...pagi sabtu yang penuh riuh rendah suara anak kesayang mama.Mulut memang bising x leh diam ada ja..pokpek2 ada ja dia main..buat benda yang kelakar..Hari nie mama masa simple2 jer.Sambal sotong, ikan goreng ngan sayur goreng.Petang kang nak kuar pi cari kasut adik ha..Tapi nak di jadikan cerita tayar moto pecah..dah kena tukar baru ada ja kalau ada duit.mcm minggu lepas gak la..dapat duit tepi gak dah bateri lak kong..terbang gak duit.. bln nie dah serat lebih baiki moto tu..tau2 ja dia nak osak time ada duit. emm...abah kuar jumpa kwn dia tinggal la mama ngan adik..dok bagi adik tido abah nie lama lak kuar.aBAh balik dah anak mama pun bgn la..dia nie kan leh kalau ada abah mesti tido kejap sangat..Pastu lepas mkn nasi semua dlm kul tiga anak mama ni tido apa lagi mama ngan abah pun tumpang la sekaki tido..Tu pun x lama kul 5.00 dah bgn.Bgn terus mandi2 nak kuar.Gi jusco ja..dok tgk2 kasut adik ni dah la dok x daim sana sini pegi susah nak pilih..last pi main lak kat park dia..naik kuda la keta la..dah la tu x mau orang pengang mcm dia dah besar ja..jln tgk mainan dah mintak bola kat ctu x dak la pulak bola..dah babah belikan binatang utan ja..Last balik gitu ja x beli pun kasut.Hari nie mama belanja makan kfc.Punya la lama beratur sbb cina kat depan babah ni banyak songeh mcm2 mintak tukar itu ini.Geram betoi pi la blk msk kat umah sendiri babah sound kat cina tu..Malam tu mkn kfc ja lah..
Patu blk umah jap mkn kfc n kuar lak pastu pi cari lauk untuk esok,sbb babah esok nk gerak pagi.Nnati mama susah nak gi kedai kalau berdua ja ngan adik.Jadi gi la econsave, beli ayam,syur ngan beras jer.Balik tu abah singgah kfc lagi..dah belilagi..Anak mama nie suka makan kentang putar,blk mkn2 pastu tido...tetiba kawan abah tpn kata eosk gerak tgh hari..WA..WA..lama sikit la..leh main ngan anak dulu.Nasib mama amik ayam lebih sikit tadi.
AHAD
Bangun lewat sikit hari nie sbb mama tgk anak mama nyenyak je tido mama pun tido la..
kul 8 baru bgn ha..Hari nie kena msk awal karang kul 1.00 babah nak gerak.Semalam mama dah kemas beg babah.Hari msk sup ayam utk anak mama,sambal ayam untuk babah ngan sayur goreng..Lepas mkn dlm 12.30 babah pun mandi dah bersiap2 la..Anak abah pun kalut la nk mandi gak..Siap semua turun la nak pi kat keta dah ujan lak. lebat lak tu.Hantar abah kat lrt ja..Pastu mama terus balik umah.Dah ujan lebat nie jem la pulak,nak sampai umah la gitu pada hal dekat ja.Dah sampai umah anak mama nie memang dari tadi gi dok bunyi ngantu pun ada.Susah ja nak parking keta sbb adik kat riba mama,pastu suka2 tukar gear keta.Susah tul mama
letak belakang jap menagis gitu..em...dah la ujan.dah parking naik umah letak dlm boyan terus tido..n mama pun tido wakakakakka...
penat da..ngantuk da...
esok keja lak.
dah tido dlm kul 5 lebih bgn mandi semua minum susu main2 mlm sikit mkn nasi.Malam nia ada anugerah bintang popular.mcm mana nak tgk nie..adik ajak msk bilik nak tido lama gak pusing x tido mama ajak adik kuar tgk tv..dh lama sikit tgk nguap2 2-3 x.sian lak.ajak msk bilk x tido gak..pastu baring depan tv lagi tgk bpbh lagi...last 2 adik tido depan tv.Tapi mama deh bentang toto semua masa nengok abpbh tu.Lama gak dah ngantuk tapi nk jugak tg..LAST yang menang nabil..emmm mcm x best ja..Dah tido lepas tu..angkat anak mama mask bilik kemas kat depan tv t u ..dan mama pun tido..sedar kul 2.00 buat susu. pastu tido blk sedar2 pagi tadi..
cian anak mama mesti nak minum susu. lagi..

al-kisah..

Sedar x sedar dah 13/04/09 kejap bonar rasanya..keja kat opis ni banyak la lagi..tapi dh slow sikit x mcm minggu lepas.Lama gak x menulis kat blog nie.Macam biasa la sbb terlalu cbuk jadi x sempat la nak bercerita.Jadi hari nie x la bz sangat jadi boleh la bercerita sikit.Jumaat ada lah hari last keja.Minggu nie dapat duit tepi maa..sbb buat job sikit dpt la serat.Jadi mama ni bercadang la nak belikan anak mama kasut.Tapi kena la tunggu babah blk dulu.Sbb babah kata dia x blk.Mama pun x dak la msak apa pun mlm tu,sbb anak mama dah mkn kat umah ibu(ngasuh).Jadi mengisi masa lapang malam tu mama basuh la kain sambil main ngan anak mama yang sorang nie..Dlm kul 9 babah tepon kang suruh amik dia dlm kul 1030mlm.Sbb dia ontheway blk..Babah ni suka buat suspen la..Mama cakap la kat adik kata abah balik terus la dia buka mata besar dah x jadi nak tido puas gak mama dok tunggu adik tido sbb lambat gi nakpi amik babah.Dah la x msk apa pun..jawabnya beli la mkn kat luar karang.Babah kata dia blk gak sbb dia kena pi perak hari ahad.seminggu kat sana,minggu depan memang kompom x blk,minggu sekali lagi pun x blk.Jadi 1 mei baru dpt balik..Waaaa lama tu..Dah lama golek2 kat katil akhirnya adik pun tido.Mama sambung la basuh baju ngan ngemas umah sikit2.Kul 10.00 mama siap2 la nak amik abah tunggu abah ckp on je mama gerak la..Tapi x sampai hati la tgk ank mama tido n nak angkat.Tapi nak buat camna,kena la juga..Dah angkat pastu tunggu lif..aduh baran tul ada lak org main lif tekan semua tinggkat.tangan dah lenguh ni ampu anak mama tido mcm nak krem ja tgn..Waaa..mula la mulut membebel la..Dah adik pun terjaga sbb tido x selesa.Masa tu nasib ujan dah berenti kalau x jenuh gak ngan payung lagi semua.Masuk keta letak adik..dah mama kena tolak keta yang blok keta lak..Letih maa.Malam jumaat ada pasar malam kat umah..pasar malam cina dh jem lak kat ctu.Malam2 nie mama bawa keta kurang nampak sikit..Tapi sbb dah biasa jln tu boleh la..Dah sampai kat bandar run razak abh lom smpai..anak mama mula dah..cari sana sini..cari abah..cian dia dia indu abah dia..Nampak ja abh terus senyum..

07 April 2009

cerita kami

tapi cerita yang bakal dicoretkan dari hari sabtu sampai le ke hari nie..
Hari penuh dengan kebosanan huhuh..bukannya apa sbb aku x dak idea daa..nak buat konsep untuk design keja2 aku nie.Em... mcm biasa la..cita pasal anak kesayang nie.Sabtu abah balik cni..anak mama nie mcm tau ja abh dia nak blk tido pun x nak.bila abh tepon suruh amih cepat ja nak pakai baju..selalu sesah benar nak pakai siap bekerjaran lagi..Mcm biasa la amik abah kat bndr tun razak..anak mama nie dari jauh dah nampak babah dia ha..
Sampai abah nak letak beg pun x boleh .tkt babah tinggal dia.jadi mama gak la keta drive keta blk umah.Mula ingat nak gi jln je..tetiba abah ajak blk lak dia lapor katanya.Dah blk umah almaklumlah malas la nak kuar..tambah lak hari ujan.jadi melepak kat umah le..sambil main ngan anak mama nie..Mlm mcm biasa la kalau abah ada memang lambat la dia tido..
mula dah tido patus mama angkat tido tilam dh jaga lak..
tapi nasib la tido blk abah lak kuar pi beli burger..memang mama ngan abah suka mkn burger nie walau pun jauh gak la nk pi beli kat bolton sana nu (batu caves) tapi dek kerana kesedapan dia jauh pun ok ja..Tgh dok tido abah blk dlm kul 10.Anak mama nie dgr ja pintu buka terus bgn ha..aduh ..dia kalau tau abah dia memang terus bgn je.. jadi bgn le mkn burger dulu main..2
dekat kul 12 gak baru tido.Esok mcm biasa bgn awal..
huhu...tapi pagi nak gi tasik permaisuri gi joging..adik pun cbuk ha..
samapi kat sana mama tolak la anak mama ni pakai stoler abah yang berlari..nak pusing abis satu tasik tu emm..berpeluh2 ha..maklumlah dah lama excercise...hehhehhee(mengah gak)heheheh...ye lah nak tolak budak yg sorang nie .dia kan main la syok jer...mama yg penat..dh siap semua gerak la blk..dah jem lak jln sbb ada excident lak kat tmn connought..terpaksa la ikut jln lain..

02 April 2009

hari nie baru la rileks sikit

em..
sepanjang minggu nie bz sikit..ni baru la dapat meluangkan masa untuk mencoret.tapi apa yang nak tulis ha..dah lupa pun..tapi walaupun letih tengok keletah anak ok ja..penat pun hilang.Yap baru ingat apa nak tulis..hari sabtu lepas abah balik dari jb..sampai dlm kul 4pg..anak mama nie tetiba lak tersedar yang ada abah..mula la terus bgn ajak main..aduh adik pagi bebonar lagi ha..
abah pun letih...tapi adik tetap x nak tido..lama gak akhirnya mama mskkan adik dlm boyan..baru la tido tu pun kejap je kul 7pg dah bgn semula cari abah..hari nie mama ngan abah nak bawa adik gi klinik sbb batuk ngan selsema lom baik..Pastu hantar kwn abah pi pekeliling,ptg pi hospital serdang tgk kwn mama. Ahad dk umah je...ptg hantar abah kat lrt..blk umah tinggal la adik ngan mama.
isnin sampai la hari nie mama bz jer.,..keja mencurah2 jer...
tapi minggu nie kepala asyik sakit ja..
maybe sbb panas sgt kat luar tu