baby...



em...



saat yang dinantikan bila dah kawin nie..nak dapat baby..



lebih kurang bln ke 4 kawin aku prangnent..masa nie bestnye lah dapat tau.







Hari demi hari aku lalui,ada muntah-muntah la...tapi ni la di katakan perasaan seorang ibu terima ja apa pun. Bulan berganti bula perut pun makain membesar.Sampai la aku ngandung 7 bulan suami lak dapat kerja kat jengka.Terpaksa lah aku duduk sorang-sorang kat umah dengan perut sarat nie.Ujung minggu baru suami balik kl. Rasa sedih gak la..sbb duk sorang-sorang, pegi klinik sorang-sorang..


Tapi demi sayangnya aku kat baby dalam perut nie apa pun aku sanggup.Baby aku ni aktif sangat ayik menendang jer..Masa ni x yah la cakap berat aku bukan main bertambah lagi..Makan lak banyak..huhuhuhdah mcm belon ha.Tapi alhamdulillah la masa ngandung nie aku x ada apa-apa masalah.



Sampai la perut aku dh masuk 9 bulan aku pun balik la kg kat kedah.Nak bersalin kat sana...

Sekarang aku tunggu hari jer nak bersalin.Semakin hari semakin penat jer...perut lak dah mula menurun..16 ari bulan tu aku sakit perut...family pun bawa lah gi hospital.Dah sampai sana x lah pulak sakit sangat.Sampai la hari ketiga kat sana aku kena bersalin paksa.Masuk ubat sbb berat badan aku lebih..Petang 19.12.07 aku pun masuk la bilik bersalin.Masa nie mak ngan ayah aku jer yang ada.Suami aku jauh kat jengka sana.Dia syik tepon sehari lebih 20 kali..

First masuk bilik bersalin tu...aku dh dengar ada yang mengerang...menjerit pun ada..Mula tu bedebar gak la..Kira aku masuk ctu aku x sakit lagi la...Dlm kul 4 gitu doktor dah masukkan ubat lagi kat aku,masuk air semua...pastu rileks jap..sejam kemudian dia datang lagi pecahkan air ketuban.

Masa nie lom sakit cuma sengal2 jer..Aku rileks je lagi...pastu rasa la sakit sikit-sikit...sampai la tahap yang dah sakit tu...aku rasa kepala baby aku dh bergerak turun kebawah...sikit demi sikit...

sampai la aku panggil nurse cakap anak dah nak kuar...Sekali kepalanya dah nampak...apa lagi dia pun suruh la aku push kuat-kuat...HUH...sekuat-kuatnya...dan...baby aku berjaya kuar...pada pukul 8.46 malam sempena orang takbir raya haji.Masa kepala dah kuar memang dah x rasa apa..Masa nie menistis air mata sebab dapat nengok baby yang selama nie duk tunggu selama 9 bulan.

Nurse letak baby kat atas badan aku masa tu la aku menatap wajah dia...putih bersih...aku dapat baby boy.Masa ni alhamdulillah semua selamat.Tapi aku sedih gak la suami x dak disisi aku masa aku bersalin.Ayah aku yang azankan baby aku..
Suami aku punya lah suka sebab aku dah bersalin...Aku pun ditempatkan diwad lepas bersalin..Tidolah aku kat ctu ngan baby aku.Masa nie mula la mengelabah nak bagi baby minum susu.Susu lak x kuar...Aduh jenuh nurse ni duk urut aku...
sikit je yang kuar..Baby pun minum la sikit...

Kat wad tu banyak baby..Baby aku nie lak bila dia dengar org lain nangis dia pulak ikut.Suami aku nie dok tepon la tanya muka baby macam sapa la..

Hari kedua pun x boleh balik lagi umah.Bosan nye lah duduk ctu.Doktor nie nak check baby tengok boleh berak kencing tak.Kalau ok baru leh balik.Malam ketiga baby aku nangis susu x berapa banyak dia lapo...nangis la dia...kelangkabut aku tepon mak aku.Esoknya aku dah boleh balik..Masa nie suami aku yang datang jemput punya la gembira dia dapat tengok anak dia. Senyum samapai ke telinga.Aku pun lega dapat balik umah.Bila balik umah baru la rasa selesa..masa nie nak namakan anak..tapi suami aku dh pilih awal2 nama ankya...IZZ AMZAR..Tapi disebabkan aku lahirkan baby malam raya tu lah yang ditambahkan IZZ AIDIL AMZAR.



Sekarang sedar x sedar dah 10 bulan izz aidil amzar.Memang best ada anak nie x sunyi..Dia lah permata hati ku.Bila Time keja rindu je kat baby.
















masa umur 31 hari



Comments

HoneyWiah said…
tu lah sedar x sedar ko x lama lagi dah nak ada anak bujang dah kan...aku gak lah x tau bila?? tahun depan kot..hehehehe...x per biar korang lepas dulu.nurul pun dah dapat baby girl, bleh ah ko kasi kawan ngan anak dia, hehehe x lama lagi yat ngan pidah lak dapat baby, kira ok lah pas ni izz dapat kawan2 baru..heheheh
artfieda said…
hehehee...
insyaAllah ada rezeki ko wiah..banyak2 sabar jek..aku pon blom tentu jugak..masing2 ada kekurangan kan..

behhnyee dik..mesti ko rasa rinduuuu jekk kan kalo kt tmpat keje..heheheh
eija said…
tu la...
semua tu rezekikan..
x tau bila,cuma cepat ngan lambat jer.
em..
memang la rindu lagi pun aku hari ngan dia ajer.. tu la pengubat rindu suka dan duka aku..

Popular posts from this blog

Sekolah Menengah..

balik kg..